
Detajli napada na novinara

Ime novinara čije je pravo ugroženo: Medijska kuća u kojoj je zaposlen/a:

N1, Vreme, NIN, Nedeljnik, Novi magazin Više medija N1, Vreme, NIN, Nedeljnik, Novi magazin

Pol: Mesto događaja:

Beograd

Vrsta povrede: Zakonski član koji je povređen:

Pritisak

Opis situacije:

 19.07.2019. - Posle emisije "360 stepeni" na N1, koja se bavila stanjem u medijima i hajkama

u tabloidima i javnom govoru, poslanici Skupštine Srbije su u direktnom prenosu zasedanja na

RTS-u etiketirali N1 kao "antidržavnu" televiziju, kao i domaće nedeljnike. Šef poslaničke

grupe Srpske napredne stranke Aleksandar Martinović je rekao: "To je u stvari televizija samo

po nazivu, jedan agitprop novog DOS-a koji se zove Savez za Srbiju i koji 24 sata, mislim na

televiziju N1 - sad slobodno neka me ponovo razapnu, mene i sve moje kolege - vodi jednu

besomučnu, ubitačnu kampanju protiv predsednika Republike, protiv Vlade Srbije, protiv

pojedinih narodnih poslanika". On je dodao da nije zaboravio "ni sve druge medije koji su

navodno neslobodni". Dodao je: "Poput Vremena, NIN-a, Nedeljnika, Novog magazina, na čijim

stranicama možete da pročitate samo najmonstruoznije laži i nesitine o Aleksandru Vučiću,

ministrima, pojedinim narodnim poslanicima, Srbiji kao državi... Sad je samo nagradno pitanje

ko je sledeći od nas na udaru, tih takozvanih medija koji su neslobodni, koga će sad da uzmu

na nišan ovi sa N1, vremena, Danasa, Nedeljnika, Novog magazina itd". Aleksandar Šešelj iz

Srpske radikalne stranke je u Skupštini Srbije rekao da nevladine organizacije finansiraju

dnevne i nedeljne listove, i dodao: "Iste te medije o kojima je govorio Martinović - i Vreme i

Danas i ostale. A oni su najpoznatiji po tome što je za njih Kosovo nezavisna država, u

Srebrenici se desio genocid, Srbi su genocidan narod, narod ratnih zločinaca, zaostao,

primitivan, krezub i kakav sve ne".

Vlasti su obaveštene:

Da

Slučaj je procesuiran:

Ne

Da li su medijska udruženja obaveštena i kako su reagovala:


