
Detajli napada na novinara

Ime novinara čije je pravo ugroženo: Medijska kuća u kojoj je zaposlen/a:

NIN, Vreme i Nedeljnik Nedeljnik NIN, Vreme i Nedeljnik

Pol: Mesto događaja:

Beograd

Vrsta povrede: Zakonski član koji je povređen:

Pritisak

Opis situacije:

24.12.2018. - Kompanija Er Srbija je zaposlenima uputila mejl sledeće sadržine: " Kolege,

molim Vas da vodite računa o novinama koje se nalaze u "Lounge"-u, kao i o njihovom

sadržaju. Sve novine koje gosti ostave iza sebe, momentalno sklonite i ne izlažite na police.

Posebno obratite pažnju na NIN, VREME, NEDELJNIK i novine koje su sličnog sadržaja. Njih

nikako ne izlagati". Tv N1 je postavila pitanje zbog čega je navedena štampa nepoželjna za

posetioce "Lounge"-a, kompanije Er Srbija je navedeno: "Er Srbija nema već par godina

ugovore o kupovini i distrubuciji ni sa jednim od navedenih magazina. Izdanja sa kojima

imamo ugovor, baš kao što je slučaj i sa kioscima, imaju jasno definisane pozicije. Zbog toga i

nismo imali pravo da izlažemo pomenuta izdanja u policama gde stoji štampa u našem Salonu

na aerodromu. Naš Salon ima samo ugovore sa Novostima, Blicom, Alo i Srpskim telegrafom.

Od mesečnika imamo jedino izdanja poput Sveta kompjutera, Glorije, Politikinog zabavnika".

Vlasti su obaveštene:

Ne

Slučaj je procesuiran:

Ne

Da li su medijska udruženja obaveštena i kako su reagovala:

25.12.2018. - Medijska koalicija (NUNS, NDNV, ANEM, AOM i Lokal pres) je javno reagovala i

navela da smatra da je odluka kompanije Er Srbija, koja se nalazi u većinskom državnom

vlasništvu, da onemogući svojim klijentima da čitaju nedeljnike NIN, Vreme i Nedeljnik i

"novine sličnog sadržaja" predstavlja – još jedan primer cenzure i diskriminacije medija.

Medijska koalicija je zahtevala od Er Srbije da odmah prestane sa cenzurom i diskriminacijom

medija, ali i da – u skladu sa društvenom odgovornošću – javno objavi sve ugovore koje ima sa

izdavačima medija. 


