
Detajli napada na novinara

Ime novinara čije je pravo ugroženo: Medijska kuća u kojoj je zaposlen/a:

RTS i N1 Više medija RTS i N1

Pol: Mesto događaja:

Beograd

Vrsta povrede: Zakonski član koji je povređen:

Pritisak

Opis situacije:

 18.10.2018. - Nakon formalnog obraćanja sa austrijskim predsednikom Aleksanderom van der

Belenom na Beogradskom bezbednosnom forumu, predsednik Srbije Aleksandar Vučić održao

je posebnu pres konferenciju gde je etiketirao, ponižavao i targetirao medije. Vučić se najpre

obratio novinarki RTS: "Koliko ste puta vi gospođice Stojisavljević, koliko su puta s vaše

televizije, s RTS-a, da za ljude koji gledaju ne bude zabune, išli ste da plačete tamo u

prostorije Vuka Jeremića da plačete zbog jednog saopštenja Milenka Jovanova, pa što niste išli

da plačete u redakciju Informera zato što Dragan Đilas traži da ide u zatvor glavni urednih

Informera, valjda vam je više stalo do kolege. A traže tri godine zatvora, ne kažu neku ružnu

reč, već traže tri godine robije da ga pošalju. Pa niste išli tamo da plačete. Niste izgleda to ni

objavili na RTS-u. Jer valjda je bogougodno da se napada jedan novinar koga ne vole direktor i

glavni urednik državne televizije." Nakon toga, Vučiću se obratio novinar N1 televizije i

zamolio ga da prestane da vrši pritisak na kolege sa Javnog servisa i da počne da zove njegovu

televiziju pravim imenom a ne Šolakovom i Đilasovom televizijom. Na to je predsednik rekao

da se sve vreme trudio da se profesionalno ponaša prema TV N1, i dodao: "Za razliku od vas

koji nikada niste bili profesionalni. I to je moja najteža reč koju upućujem vama, da nikada

niste bili profesionalni. Već ste bili direktna politička ekspozitura Dragana Đilasa. Hoćete da

mi zabranite da mislim i imam drugačije mišljenje? Ko ste i ko ima pravo da mi govori šta

smem, a šta ne smem da kažem? Ili ćete da uvede komisiju pa ćete da me vešate zato što ne

mislim kao vi. A o Šolaku i Đilasu u pravu ste, nema u papirima da je Đilas vlasnik, on je samo

vlasnik Direct medije i kompanije u Bugarskoj koju je gospodin Šolak kupio. A samo je sa

direktorom Direct medije vlasnik kompanije na Malti. Isto Đilasove direktorke. Je l’ to istina?

Pa istina je, samo da bi ljudi razumeli ko laže, a ko govori istinu. Dakle, Šolak i Đilas su u svim

biznisima zajedno, jedan od drugog kupuju. Je li Šolak deset miliona evra platio zgradu Đilasu?

Nego nešto ne volite o činjenicama da pričate, a volite da udarate u džak pošto mene nema da

se branim na vašoj televiziji. A kad, kao što vidite, imam priliku da se branim i da kažem

istinu, onda tim gore po istinu. Ja ću da vas nazivam kako mi vi kažete, ali nikad neću

propustiti da kažem da je to Šolakova televizija sa Đilasovim maksimalnim političkim uticajem,

a to što oni petljaju, trguju, muljaju, prodaju, kupuju jedan drugom, to narod neka sam

procenjuje. Evo, prihvatio sam Vašu ideju." 

Vlasti su obaveštene:

Ne

Slučaj je procesuiran:

Ne

Da li su medijska udruženja obaveštena i kako su reagovala:

19.10.2018. - Koalicija novinarskih i medijskih udruženja je osudila pritisak, da je

etiketiranjem ugrozio bezbednost novinara, pozvala novinare na međusobnu solidarnost.

Podsetili su na prvi i najvažniji zahtev novinarskih i medijskih udruženja da predstavnici vlasti

odmah prestanu da prozivaju, vređaju, omalovažavaju i diskriminišu novinare i medije,

ugrožavajući njihovu bezbednost. 


