
Detajli napada na novinara

Ime novinara čije je pravo ugroženo: Medijska kuća u kojoj je zaposlen/a:

Kikindske novine Nedeljnik Kikindske novine

Pol: Mesto događaja:

Kikinda

Vrsta povrede: Zakonski član koji je povređen:

Pritisak

Opis situacije:

Prema rečima Željka Bodrožića, vlasnika i glavnog i odgovornog urednika nedeljnika

Kikindske, taj medij kontinuirano trpi pritiske. Kako je naveo u intevjuu za NUNS u Kikindi je

na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata početkom godine podeljeno približno

200.000 evra, a komisija sastavljena od već poznatih naprednjačkih izvršilaca iz RAB-a i

Organizacije turističkih novinara, dodelila je lokalnoj televiziji više od 10 miliona dinara, i

drugim lokalnim novinama u gradu, nekadašnjem opštinskom glasilu, četiri i po miliona, a to

su dva glavna stuba propagande lokalne vlasti. Novac na konkursu su dobili i novosadski

Dnevnik, beogradski portal Srbija danas, tabloid Srpski telegraf, Vojvođanski magazin Gorana

Karadžića, kao i tabloid Informer. Na dnu liste bile su Kikindske sa 200.000 dinara, a ispod još

samo lokalni portal Civilon sa 90.000. Kikindske nisu potpisali ugovore jer bi tako dali

legitimitet skandaloznim odlukama. Međutim, dok su Kikindske nastavile da izlaze, osnivači

portala su rešili da nakon tri godine prekinu sa radom. Bodrožić je naveo: “Prvo su nam

zatvorili prilaze javnom sektoru. Naprimer, Toplana u svim medijima objavljuje novogodišnju

čestitku, a meni direktor kaže, kada ga podsetim da su i naši čitaoci korisnici usluga te jedine

toplane u gradu, da jednostavno ne može da se oglasi sa čestitkom i u našim novinama i moli

da shvatim u kakvom je položaju. Ove godine su nas bezobrazno eliminisali sa tendera za

javno oglašavanje Gradske uprave i posao dodelili drugim novinama. Mi smo početkom 2016.

godine pobedili na tom tenderu, tako što smo bili dva i po puta jeftiniji od konkurencije, ali su

nam za ovu godinu pripremili zasedu, tako što su u projektnoj dokumentaciji sitnim slovima

uneli klauzulu da mogu konkurisati samo lokalne novine koje su u kontinuitetu i bez prekida

izlazile tokom 2015. i 2016. Godine. Znali su da mi nismo izlazili dva meseca u proleće 2015.

godine, nakon što nas je Poreska uprava greškom blokirala”. Bodrožić još navodi: “Poslednjih

meseci kreće i pritisak na ovo malo oglašivača koje imamo. To sam saznao od jednog od njih i

nisam se iznenadio, jer znam na šta je sve spreman Milenko Jovanov kako bi nekoga ponizio i

zgazio. On je taj koji pravi istrage po Vojvodini ko se gde oglašava, a onda izdaje naređenja

lokalnim predsednicima da upozore te oglašivače da im nije pametno to što rade”. 

Vlasti su obaveštene:

Ne

Slučaj je procesuiran:

Ne

Da li su medijska udruženja obaveštena i kako su reagovala:


