
Detajli napada na novinara

Ime novinara čije je pravo ugroženo: Medijska kuća u kojoj je zaposlen/a:

Danas List Danas

Pol: Mesto događaja:

Beograd

Vrsta povrede: Zakonski član koji je povređen:

Pritisak

Opis situacije:

7.8.2023. - Zbog štamparske greške na stranicama televizijskog programa lista Danas,

nekoliko tabloida optužilo je redakciju Danasa da podržava ustaše i progon srpskog

stanovništva iz Hrvatske tokom akcije "Oluja". Naime, u najavi za film „Oluja“ ispala su prva

dva slova te je u novinama izašao naslov „uja“, što su tabloidi iskoristili da istaknu to kao

navodni dokaz da je redakcija Danasa dala nekakvu podršku ustašama. Sve je započeo

Informer u petak 1. septembra a tokom vikenda je sve razradio Srpski telegraf, iako je

uredništvo štampanog izdanja lista Danas u odgovoru na njihovo pitanje jasno navelo da je u

pitanju bio čist tehnički problem nastao prilikom slanja fajlova sa prelomljenim stranama u

štampariju. 

Vlasti su obaveštene:

Ne

Redakcija Danasa je istakla da je stranica TV programa kao i svakog dana prošla uredničku,

lektorsku i korektorsku kontrolu, i na njoj nije bilo greške. Grafički dizajneri su objasnili da su

pred zaključenje lista javili iz štamparije da postoji tehnički problem sa tim fajlom i zamolili su

ih da ga pošalju ponovo. Iz odeljenja pripreme za štampu naveli su: "To je uobičajena

procedura, svakog dana neki fajl „pukne“ prilikom slanja mejlom u štampariju. Naš kolega je,

žargonski rečeno, uzeo da pretvori TV stranu u takozvane „krive“, što uvek radimo kada

štamparija ima probleme sa takozvanim „ripovanjem“, i ispala su dva slova glavnog naslova.

Čista tehnička greška koju niko od dežurnih urednika i lektora nije mogao da primeti jer ta

strana zbog kratkog roka nije ponovo prošla korekturu". 

Slučaj je procesuiran:

Ne

Da li su medijska udruženja obaveštena i kako su reagovala:


