
Detajli napada na novinara

Ime novinara čije je pravo ugroženo: Medijska kuća u kojoj je zaposlen/a:

TV N1 i Nova S TV N1 i Nova S

Pol: Mesto događaja:

Beograd

Vrsta povrede: Zakonski član koji je povređen:

Pritisak

Opis situacije:

2.6.2023. - Predstavnik Odbora za kulturu i informisanje Nebojša Bakarec je u Skupštini Srbije

predstavio Izveštaj REM-a o nadzoru komercijalnih televizija, a dok je nabrajao koje je REM

izrekao nacionalnim televizijama (jedna Pinku, jedna Hepiju), rekao je: „Za šest godina, REM

se obratio luksemburškom regulatornom telu Alija (ALIA) 20 puta, pošto su u njihovoj

nadležnosti ove dve luksemburške televizije (Nova S i N1, prim.nov.). Alija je za šest godina,

za dvadeset i nešto (!?) obraćanja REM-a izrekla samo jednu opomenu za TV N1″. On je istakao

kako je beogradsko telo za dve godine („za tri puta kraće vreme“, ističe Bakarec) izreklo „dva

puta više mera upozorenja (ukupno dve) nego regulatorno telo u Luksemburgu (ukupno,

prema Bakarecu, jednu) koje je, naravno, apsolutno pristrasno“. Cenzolovka je kontaktirala sa

Luksemburškim nezavisnim telom za audio-vizuelne medije (ALIA) povodom ovih tvrdnji i na

sajtu što je potvrđeno i mejlom, može se pronaći pet žalbi na rad televizija Junajted grupe koje

svoj program prikazuju u Srbiji – N1 (1) , Nova S (3) i Sport klub 1 (1) – i to iz 2021. i 2022.

godine. Dakle, za dve, a ne šest godina. U odgovoru za Cenzolovku, sekretarka Upravnog

odbora Alije Kerol Kikert. je potvrdila i navela: "da je svaki fajl koji nam je REM poslao praćen

odlukom Alije i sve odluke su, kao što znate, onlajn na našem sajtu”. 

Vlasti su obaveštene:

Ne

Slučaj je procesuiran:

Ne

Da li su medijska udruženja obaveštena i kako su reagovala:


